Sunday 5 February 2012

:: Aku Masih Jauh ::



Seringkali aku terjatuh
Ku bangkit semula
Namun
Selalu aku tersangkut
Sehingga aku bazir masa 
Sangat lama
Untuk ku terlepas
Terlepas sendiri mungkin
Atau dibantu dirimu yang tidak ku tahu siapa
Untuk aku terus ke hadapan
Terus istiqamah
Di jalan penuh bisa ini
Menuju tempat itu

Masih teramat jauh 
Sangat jauh
Terlalu kabur dipandanganku
Terkadang hilang dari mataku
Ku makin jauh
 Kerna ku mengesot perlahan
Di jalan curam
Aku ingin berlari
Aku tak mampu
Kerna bisikan itu
bisikan durjana 
Sehingga aku tersangkut semula
Aku punya kamu
Yang sering bantu aku dahulu
Tetapi
Tidak selamanya
Akan ku punya kamu

Ku tunggu kamu 
Kamu yang selamanya akan bersamaku
Kamu yang melengkapi ku
Melepaskanku
Membawa ku merangkak
Berjalan
Dan berlari ke sana

Aku ingin ke tempat itu
Yang beratap ketenangan
Ketenangan abadi
Bertembok keimanan
Keimanan yang pasti
Diselimuti cinta
Cinta hakiki
Demi redhoMu Ya Illahi ~



Aku masih jauh T.T

No comments: